Anketa v neprofesionálních knihovnách regionu - "Spokojenost uživatelů se službami knihovny"
vytvořeno: 5.10.2020, před 4 měsíci v rubrice Aktuálně pro knihovny Aby mohla veřejná knihovna poskytovat služby, které uspokojí potřeby celé komunity, musí zjišťovat rozsah těchto potřeb.
Součástí standardu služeb poskytovaných knihovnou, který vychází z Metodického pokynu Ministerstva kultury ČR z roku 2019, je pravidelné zjišťování spokojenosti klientů se službami knihovny. Spokojenost uživatelů má být zjišťována každých 5 let pomocí standardizovaného dotazníku (ankety).
Cílem měření je poskytnout zřizovatelům i knihovníkům spolehlivé údaje o tom, jak uživatelé posuzují knihovnické služby.
Protože malé knihovny nemají personální kapacity k vytvoření a vyhodnocení ankety, chceme jim poskytnut metodickou pomoc s uskutečněním průzkumu. Stejná anketa proběhne ve většině knihoven Zlínského kraje.
Cílem ankety bude zjistit, do jaké míry jsou uživatelé knihoven se službami své knihovny spokojeni. Dílčím cílem je získání podnětů od občanů ke zlepšení služeb knihovny.
Po termínu ukončení sběru dat anketu vyhodnotíme za jednotlivé knihovny a seznámíme zřizovatele i knihovny s výsledky průzkumu.
Termín sběru dat: 12. 10. – 31. 12. 2020
Vzhledem k situaci tohoto roku bude termín sběru dat v knihovnách ponechán až do 30. 6. 2021. Anketa bude vyhodnocena až v 2. polovině roku 2021.
Dotazník k tisku, metodika a pokyny pro knihovníky
Podklady k propagaci

Píšu povídky, píšu básně... termín prodloužen do 22. ledna 2021
letos již 23. ročník literární soutěže pro děti do 15 let
Napište nám, které tituly byste rádi uvítali v nabídce našich oddělení.